Kako da ostanem motivisan za trening?

Svi smo bili tu, a ko nije, biće.

Nije ti ni do čega. Neraspoložen si u bilo kakvom okruženju. Teško ti je da dođeš na trening. U bazenu ti je teško da plivaš. U teretani bi da zapiš na klupi. A kada dođeš kući obaveze.

Nije lako biti u ovoj situaciji, ali ona je sastavni deo sporta. Potrebno je ostati smiren i znati kako da odreaguješ. Ovo je lakše reći nego uraditi. Zato ćemo vam dati par primera kako da izađete iz ove situacije.

Kada sledećeg puta počneš da posustaješ sa treninzima, evo 6 stvari koje ti mogu pomoći da se vratiš na pravi put:

Seti se da posle padova dolaze usponi. Nemoj da misliš da nije vredno otići na trening ako se probudiš umoran i demotivisan. Često se dešava da sportisti prime previše k’ srcu situacije kada im ne ide na treningu. Počinju da preispituju sve što su radili do tog trenutka, da li su dovoljno dobri sa ovaj sport i ostale besmislice. Padovi su normalni, a ono što izdvaja šampione je što će prevazići ovakve trenutke.

Pogledaj par trka sa Olimpijskih igara. Za brzo punjenje pozitivnom energijom i adrenalinom podseti se par sjajnih trenutaka iz svog sporta. Jason Lezak uzima zlato za štafetu Amerike sa naizgled nedostižnom prednošću Francuza. Čavić protiv Michael Phelps-a. Agnel dominara na 200 slobodno u Londonu, ili neke drue uzbudljive trke…

Odmori se. Sigurno ste primetili koliko može umor da vas dezorijentiše. Kada ste izmoreni, može ceo svet da vam gori pod nogama, a sve o čemu vi razmišljate su ćebe i jastuk. Ništa vas više ne interesuje, ni vaš sport, ni ishrana ni ciljevi. Ako ste poslednjih meseca dana trenirali punom parom, dupli treninzi, teratana, a osećate se slabašno i izmoreno, obratite se treneru i recite da će vam jedno jutro odmora pomoći puno. Sigurno će vas shvatiti.

Ponovo se poveži sa svojim ciljevima. Često se sportisti demotivišu kada zaborave na ciljeve koje su postavili na početku sezone. Ili su njihovi ciljevi postali preteški za ostvarivanje ili je opao interes za ostvarivanje istih.Sedite i ponovo napišite ciljeve. Napravite određene izmene ukoliko mislite da ste preterali sa ciljevima koje ste zacrtali. Probajte da analizirate sezonu i da nađete tačan trenutak kada ste počeli da posustajete. Ovime ćete moći da napravite mini listu, koja vam može pomoći da se vratite na pravi put kada zapnete.

Izaberi jednu stvar koju ćeš ‘’rasturiti’’ na treningu danas. Na putu na trening, izaberi jedan element koji ćeš na treningu raditi najbolje što možeš. To može biti niz stvari. Ovime ćeš ukloniti ostale stvari koje ti odvlače pažnju i usmerićeš energiju ka jednom elementu koji ćeš raditi savršeno. Takođe, fokusiranje na jednu stvar može dovesti da se drugi elementi u tehnici sami poprave.

Deluj. Jedan od razloga opadanja motivacije može biti odugovlačenje. Čekanje, sedenje, nadanje, u želji da će se nešto samo desiti. Kada delujete, već ste na putu ka uspehu i ostvarivanju ciljeva. Nekome će trebati duže nekome kraće vreme da dođe do onoga što želi, ali setite se strpljenje je vrlina.

 

‘’Granice, kao i strahovi, često mogu biti iluzija’’ ~ Michael Jordan

izvor: Swim-On