10 stvari koje čine dobrog trenera mlađih uzrasta

Trener je najvažniji element karijere uspešnog sportiste. U ovom tekstu se konkretno priča o odnosu plivača i trenera, ali se model može primeniti na sve sportove, bez  izuzetka.

Kada kažemo karijera, mislim od početka bavljena sportom, pa sve do kraja. Veza između plivača i trenera mora biti jaka, i benifite trebaju da imaju i plivač i trener. Ova veza nije ista kao između roditelja i deteta, i ne sme se napraviti takva atmosfera. Kada je veza slaba, sportisti napuštaju sport i traže mesto gde će se njihov trud adekvatno nagraditi. Dakle prvi utisak kojima trener ostavi u najmlađim danima može biti krucijalan za razvoj njihove dalje karijere. 

Dolazimo do sledećeg pitanja: koje karakteristike bi trebao da ima trener dece mlađih uzrasta?

Evo 10 stvari koje bi dobar trener treba da poseduje:

Trener VOLI da radi sa decom. Nema drugog načina da se izrazimo. Želja i ljubav sa kojom trener radi sa decom prosto isijava iz njega.

Trener UŽIVA u radu sa decom. Ovo je jako bitno jer se raspoloženje reflektuje na decu.

Trener POŠTUJE. Biti popustljiv ili mekan prema deci ne znači imati poštovanje prema njima, već ukazuje da je trener snishodljiv. I da, ovo je potrebno objasniti i deci i roditeljima da ne bi došlo do konflikta.

Trener zna da su u današnje vreme deca u velikom broju VIZUELNI tipovi. Zato se trudi da sve što kaže, posle toga i demonstrira i pokaže kako se određeni pokret izvodi.

Trener PRIČA sa decom o svakodnevnim stvarima, čime obogaćuje razmišljanje dece. Ovim deca osećaju da je trener više od osobe koja ih uči plivanju.

Trener zna da su građenje kapaciteta za učenjem i građenje kapaciteta za treniranjem DVE različite stvari i da su i jedna i druga bitne. Obim je samo jedan deo slagalice.

Trener zna nauku pravilnog treniranja. PONAVLJANJE pokreta stvara naviku. Samo dobra ponavljanja zaveslaja, stvaraju pravilan zaveslaj.

Trener zna da ZABAVU ne čini samo smeh. Zadovoljstvo učenja nove veštine, uspešno savladanog izazova su takođe veliki izvor zabave.

Trener nakon treninga POSVEĆUJE vreme deci kako bi pričao o stvarimakoje nisu direktno vezane za plivanje, jer ovo ojačava vezu između plivača i trenera.

Trener zna da je odnos sa roditeljima gotovo isto bitan koliko i odnos sa decom. Trener želi RODITELJE na svojoj strani.

Izvor: